Digitálnímu businessu se věnují nejvíce firmy z telekomunikací a bankovnictví, nejméně farmacie

Nejvíce se digitální strategii, která zahrnuje například využívání sociálních sítí, blogů, webových či mobilních aplikací, věnují společnosti z odvětví telekomunikací a bankovní instituce. Za nimi následují pojišťovny, loterijní společnosti a sázkové kanceláře. Nejméně se naopak o digitální technologie zajímají v energetice a ve farmacii. Vyplývá to z nové studie společnosti Deloitte v ČR s názvem „Digitální business: příležitost nebo bublina?“. Jejím cílem bylo zmapovat v jednotlivých odvětvích využívání digitálních technologií na konci roku 2012.

„V České republice jsou lídrem ve využívání digitální strategie mobilní operátoři, kteří téměř dvojnásobně předstihli společnosti z ostatních odvětví. V závěsu za nimi jsou bankovní instituce, které i přes povahu svého podnikání zvládají dobře využívat jednotlivé digitální kanály. Naopak společnosti v energetickém průmyslu mají společně s farmaceutickými firmami v digitálním světě ještě značný prostor,“ komentoval závěry studie Petr Viktora, ředitel v oddělení ICT poradenství ve společnosti Deloitte.

 „Studie ukazuje, že neexistuje jeden univerzální recept a doporučení pro všechny, je nutné sladit a vyvážit jednotlivé digitální aktivity s ohledem na celkovou strategii a cíle společnosti. Samozřejmostí je dnes pro efektivní digitální komunikaci se zákazníky správné nastavení SEO či optimalizace webových stránek pro chytrá zařízení. Podle posledních průzkumů využívá mobilní internet v České republice již 2,5 milionu lidí. Proto jsme jako jedna z prvních poradenských a auditorských společností nedávno spustili nový web optimalizovaný pro mobilní zařízení, jako jsou chytré telefony či tablety,“ dodal Petr Viktora.

Pojišťovnictví, poštovní a zásilkové služby, farmacie a energetický průmysl disponují dle studie na českém trhu nedostatečnou úrovní digitálních řešení. Webová řešení provozovaná v pojišťovnictví, energetickém průmyslu a poštovních a zásilkových službách jsou podprůměrná. Farmaceutické odvětví se vyznačuje tím, že je zde potřeba vytvořit základní digitální strategii u všech hodnocených společností. Dobře připravená a zrealizovaná strategie může vytvořit značnou konkurenční výhodu. Průměr digitální vyspělosti je velmi nízký. Chybí jak webová řešení, tak sociální aktivity, mobilní řešení nebo blogování. Nedostatek digitálních řešení může způsobit značné ztráty. Farmaceutické společnosti by se měly také zaměřit na online služby zákazníkům a sociálně-komunikační strategii, které by umožnila sledovat potřeby zákazníků, získávání nových a zlepšit klientské povědomí o společnosti.

Digitální strategie v Evropě

Podle studie se úroveň digitální zralosti a zapojení digitálních technologií do celkové strategie firem se v rámci západoevropských společností každým rokem zlepšuje. „Pokud budeme porovnávat Evropu s digitální velmocí – Spojenými státy, jsou poměry sil navzdory velkým rozdílům v minulých letech nyní téměř vyrovnané. Pokud však porovnáváme západoevropskou digitální vyspělost s tou českou, tak jsme i přes veškeré úsilí nově vznikajících start-upů a lokálních firem provádějících digitální inovace stále dva až tři roky za vývojem v západní Evropě,“ doplnil Petr Viktora.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *