Jak si pořídit zaručený elektronický podpis?

Tzv. „zaručený elektronický podpis“ je ověřitelný v tom smyslu, že jasně vymezuje, kdo je podepsán, kdy a kde k podepsání došlo a také to, že daná data nebyla jakkoliv pozměněna. Zkrátka – jen ověřený elektronický podpis je skutečně platným pro jednání s úřady, řídí se složitými kryptografickými metodami v softwaru počítače.

Ověřené autority, které vyřizují zaručený elektronický podpis:

Jak si zařídit elektronický podpis?

  1. Kontaktujte „ověřenou autoritu“ (emailem, telefonicky), zažádejte o vydání zaručeného elektronického podpisu. Ten nebude mít papírovou formu, půjde o datové soubory, které se instalují do počítače. Tyto datové soubory budou dvojího druhu – veřejné (ty se zobrazí protistraně, aby viděla, kdo jste) a osobní (ty umožní vaši přesnou identifikaci a musíte si je pečlivě zálohovat) – též se jim říká „klíče“. O možnosti zálohování osobních údajů (aby se neztratily v počítači, který „spadne“ či se rozbije) se informujte přímo u toho, od koho elektronický podpis koupíte.
  2. Přes www stránky vyplníte příslušné údaje, vytisknete smlouvu (ta se nepodepisuje) a s touto smlouvou (ve dvou exemplářích!) dojdete k notáři či na městský úřad, aby ověřil váš podpis (tj. k registrační autoritě). Zde dva exempláře téže smlouvy podepíšete a jeden zašlete na adresu společnosti zpět.
  3. Potom zaplatíte zálohu za certifikát (elektronicky, či osobně na pobočce) a přijdete do sídla certifikační společnosti (třeba na vaši poštu) na krátkou schůzku.
  4. Emailem pak dostanete zprávu, jak si máte nainstalovat soubory – tj. ona data, která nejsou hmatatelná a jsou „certifikátem“.
  5. Data nainstalujete do svého počítače.
Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *