Mobil v ČR využívá 84 % seniorů

Český telekomunikační trh se pomalu přizpůsobuje demografickému vývoji na území České republiky. V současné době tvoří senioři 16,5 % české populace. Lidé ve věku nad 65 let tak začínají být zajímavou cílovou skupinou pro všechny segmenty, tedy i mobilní operátory.

84 % seniorů má mobil

Český statistický úřad vydal v tomto roce výsledky průzkumu využívání informačních technologií mezi českou populací, ze kterého vyplývá, že 84 % českých důchodců aktivně využívá služeb mobilních operátorů. Před deseti lety používala mobilní telefony pouze pětina seniorů, dnes je využívá 8 z 10.

Senioři se mohou projevit jako náruživější telefonisté než náctiletí. Může to souviset i se zvýšenou potřebou jistoty a starostí o blízké rodinné příslušníky: „Moji rodiče ve věku přes šedesát let mi volají i několikrát denně a řeší se mnou po telefonu věci, které by vydržely až na osobní setkání. Nejčastěji ale chtějí vědět, zda jsem já i rodina v pořádku,“ popisuje svou zkušenost právnička Monika Čírtková z Kolína. „Díky mobilnímu telefonu jsem s rodiči paradoxně v intenzivnějším kontaktu, než když jsem jako studentka žila ještě u nich,“ dodává.

Propojování služeb

Na takový vývoj zareagovali nově příchozí virtuální operátoři. Jedním z nich je i LAMA MOBILE, která bude využívat synergii se sesterskou energetickou společností LAMA ENERGY. Nabídku tarifů hodlá odhalit ve čtvrtém kvartálu tohoto roku. Obě dvě společnosti spadají pod LAMA ENERGY GROUP. „V budoucnosti budeme využívat synergii mezi telekomunikacemi a energetikou v rámci naší skupiny. Bude to mít pozitivní vliv na úspory v domácnosti”, říká předseda představenstva LAMA MOBILE Pavel Ondra.

Z průzkumů Českého statistického úřadu a Českého telekomunikačního úřadu o informačních technologiích vyplývá, že čeští senioři si ve většině přejí od svého operátora výhodné volání a SMS do pár stovek korun. To vede nově příchozí operátory, ale i ty stávající, k vytváření tarifů na míru koncovým zákazníkům s takovou potřebou. V následujícím období se dá očekávat prudký nárůst zájmu operátorů o skupinu obyvatel, která bude chtít utrácet za telefonování a SMS od dvou do osmi set korun měsíčně, a tudíž i rozšíření a zkvalitnění služeb pro tuto cílovou skupinu nejenom v oblasti telekomunikací.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *