Seriál e-Recept – Co dělat, když to nejede

Postupně se dostáváme do bodu, kdy již víme, co je eRecept, proč je dobré jeho zavedení, jaký je přínos pro pacienty a také, jak začít eRecept vystavovat. Co když se ale stane, že dojde například k výpadku elektrické energie nebo nepojede internet nebo nepojede Centrální úložiště?

 

SÚKL zatím nemá stanovený přesný postup, jelikož se plánuje a právě připravuje nová právní úprava, která tyto situace bude ošetřovat. Nicméně jedinou možnou cestou je v těchto případech vystavit recept klasicky – tedy na papír. Situace, kdy bude povoleno takto předepsat léky, bude upravovat ona zmíněná právní úprava.

 

Teď si ale představte situaci, že lékař vystaví pacientovi eRecept a pošle mu ho pouze přes sms, která obsahuje identifikátor. V tu chvíli bude mít centrální úložiště nebo lékárna výpadek a vznikne tak problém, jaký lék se má pacientovi vystavit, jelikož identifikátor neobsahuje název léku. SÚKL pro tyto případy zajistí od 1. 1. 2018 nonstop telefonickou službu, kde bude možné zjistit, co je na daném eReceptu předepsáno.

 

V příštím díle se podíváme na eRecept z pohledu lékárny a pacienta