Seriál e-Recept – Harmonogram spuštění aneb jak na to

Harmonogram spuštění eReceptu je jednoduchý, jak jsme Vás informovali, v tomto týdnu eRecept již spustil nové rozhraní centrálního úložiště eReceptů. V tomto díle se tedy zaměříme na to, co by měl lékař udělat pro to, aby mohl začít eRecept vystavovat.

 

V prvé řadě každá ordinace, která eRecept vystavuje, bude potřebovat PC a připojení k internetu (v budoucnu se údajně SÚKL chystá spustit mobilní aplikaci, která by nevyžadovala PC). Dále potřebujete:

  • kvalitní certifikát pro elektronický podpis, kterým budete podepisovat vstupní žádost na portál pro externí identity, k centrálnímu úložišti a k bezpečné komunikaci s pracovníky SÚKLu. (Certifikát pořídíte u jedné z těchto společností: První certifikační autorita, PostSignum, eIdentity)
  • zařídit přístup do Centrálního úložiště (formuláře žádostí o přístup najedete přímo na stránkách SÚKL)
  • žádost pro zřízení přístupu do Centrálního úložiště, kterou naleznete ZDE
  • vědět, že lékárny ve Vašem okolí jsou již připojeny k Centrálnímu úložišti
  • následně už zbývá jen poslední, a to vlastnit lékařský software, který Vám umožní nejen vést elektronickou kartu pacienta, ale také vystavovat a odesílat eRecepty jednodušším způsobem. Firem, které softwary poskytují, je na českém trhu celá řada. Pečlivě však při výběru zvažte, o jakou firmu se jedná. Ne vždy se vyplácí šetřit, protože za nízkou cenu můžete být například bez servisní podpory nebo budete mít horší dostupnost aktualizací softwaru apod.

 

 

V dalším díle seriálu se podíváme na problematiku vystavení eReceptu při výpadku systému/internetu/elektrické energie.