VZP rozšiřuje službu pro zapomnětlivé klienty. SMS a e-mail upozorní na dluh už ve třech

Úspěšně odstartovala nová služba, kterou VZP od konce ledna spustila pro své roztržité klienty. V pilotním provozu zahrnujícím nejprve dva okresy začala pojišťovna pomocí zpráv SMS či e-mailu upozorňovat na dluh ty, kdo krátkodobě nezaplatili zdravotní pojištění.  Prakticky obratem se tak podařilo získat více než 25 % z obeslaných dluhů. Klienti, kteří na platbu třeba v návalu jiných povinností zapomněli, se díky tomu vyhnuli možnému nárůstu dlužné částky či penále. Od pondělí 17. února teď VZP tuto službu rozšíří na celý Středočeský, Ústecký a Liberecký kraj.

První etapa pilotního projektu byla na konci ledna 2014 spuštěna v okresech Mladá Boleslav a Ústí nad Labem. Následně 8.–9. února 2014 byla rozšířena do okresů Liberec, Teplice a Rakovník. Služba se zatím týká výhradně samoplátců pojistného, tedy osob samostatně výdělečně činných a osob bez zdanitelných příjmů. Celkem bylo v těchto dvou etapách rozesláno 447 výzev k úhradě za úhrnnou částku 786 tisíc korun. Do 12. února 2014 uhradilo dluh 15 % vyzvaných plátců a na účet VZP poslali 119 tisíc korun.

Od 17. 2. 2014 se teď pilotní část projektu rozšíří i na ostatní středočeské a severočeské okresy (Děčín, Chomutov, Litoměřice, Louny, Most, Česká Lípa, Jablonec n. Nisou, Semily, Benešov, Beroun, Kladno, Kolín, Kutná Hora, Mělník, Nymburk, Praha–východ, Praha–západ a Příbram).

Rozšiřování do zbytku republiky bude záviset na vyhodnocení celé pilotní části. Výhledově by mohla být prospěšná až pro 100 tisíc klientů VZP – plátců pojistného. V dalších etapách budou oslovováni už i zaměstnavatelé. Reálné odhady počítají s tím, že by VZP mohla takto ročně získat 50 milionů korun. Ty by jinak musela zdlouhavě vyměřovat či vymáhat.

Doposud obesílala VZP všechny dlužníky v průměru jedenkrát ročně dopisem. To už ale velké části z nich naběhlo k dlužné částce pojistného i penále, kterému se díky nové operativní službě budou moci snadno vyhnout nebo předejít jeho nárůstu.

Pro všechny roztržité klienty VZP ČR – samoplátce byl zřízen nový účet výběru pojistného 201470009/0300. Na tento nový centralizovaný účet budou odkazovat upozornění na chybějící platbu pojistného, zasílaná formou SMS nebo e-mailu.

Variabilní symbol platby je stejně jako dosud číslo plátce (zpravidla rodné číslo).

Úspěch projektu závisí mimo jiné na tom, zda budou mít plátci pojistného v databázi VZP aktualizované kontakty – číslo mobilu či adresu e-mailu. I ve svém vlastním zájmu by si měli zkontrolovat, zda má pojišťovna jejich aktuální údaje pro elektronickou komunikaci.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *